Friday, October 8, 2010

orang gaji

 ntah   tiba-tiba  je tersamalam tibul pasal  tentang orang gaji...
macam ni semalam saya suruh adik sepupu saya tu bakar racun nyamuk...

budak ni memang pemalasla..
saya cerita yang saya ni dulu pernah jadi orang gaji tau...
dia tak percaya...saya cakap kat dia kak pernah juga kerja jadi orang gaji tau tapi budak yang kak kerja kat rumah dia tu ok je ..tak ada pemalas macam kamu ni ...dia susun buku dia sendiri...
dia tolong juga yang kamu ni bukan main pemalas lagi apapn tak buat ...kalau ada orang gaji  tak taula kak satu hari je kot orang tu dapat bertahang terus ber henti...



betul... saya pernah jadi orang gaji ...
kenapa orang mengagap pekerjaan sebagai orang gaji ni hina sangat ..
tanpa orang gaji orang yang bekerjaya, yang da ada anak.. tak kemana tanpa orang gaji ni ,sebab apa siapa yang akan menjaga anak mereka jika keduanya bekerja (suami dan isteri )bekerja nak suruh mak dia jaga anak dia tapi mak dia jauh macam mana ,oleh itula orang gaji ni amat di perlukan
apa lagi apabila ada  kursus yang di adakan di luar kawasan..

dulu masa saya kerja sebagai orang gaji saya amat rendah diri...maklum siapala saya kan...
saya hanya orang gaji je...susah sebenarnya jadi orang gaji ni ...mula dari kita bangun pagi kerja da menanti ..tak pernah rehat ...tidor baru kita rehat...betapa susahnya...di sebabkan karena duit kita buat juga...
maklum la saya tak perpelajaran... kerja macamtula jela yang mampu saya buat ..
lagipn saya nak tolong makcik...



p/s: jagalah pandang rendah dengan orang gaji...

2 comments:

fiza said...

sedeyh membacanya. be str0ng! bia org gaji,jnji pkerjaan yang halal ;p

intan abidin said...

tula pasal...hehehe :)