Saturday, January 8, 2011

payung

comelkan payung ini, bukan ini bukan payung saya
payung cik google yang punya saya copy je :)
 



Salam buat semua blogger-blogger ..entri kali ini saya akan bercerita tentang payung.
Kita sedia maklum bahwa payung  amat peting dalam kehidupan kita tanpa payung kita akan kebasahan apabila hujan turun ,ketika kita berjalan -jalankat luar
Bak kata pepatah sedia payung sebelum hujan..

Apa da yang saya merepek ni !!!
Sebenarnya macam ni ,saya da  banyak kali tertinggal  payung ni!
Al-kisahnya bermula ,cewahh, macam ni kali pertama saya tertinggal payung ni masa saya keje di sabah masa itu cuaca mendung, tanda hujan akan turun tidak lama lagi ,jadi makcik saya yang perhatin itupun suruhla saya bawah payung,tapi tidak tau betapa malangnya nasib payung  itu, karena dia tertinggal di dalam bas ,saya tidak sengajapun ,saya terlupa ,setelah bas itu pergi baru saya teringatkan tentang payung yang tertinggal di dalam bas itu,kasiannya payung  itu,nasibla payung dapat orang pelupa macam saya ,heheheJ

Yang kedua pula ,yang ini terjadi masa saya balik keje, saya keje kat kajang ,masa tu saya nak tutup kedai jadi saya letakla payung itu di dekat paip ,sebab nak bagi dia berdiri dengan tegap gitu,lagipun senang saya tengok nanti ,kalau saya da siap tutup kedai  saya ambila konon ,tapi apa yang terjadi malang menimpah nasib payung ,dia ditinggalkan juga,bukan sengaja tau cik payung ,tapi saya lupa ,nasib la payung dapat orang pelupa macam saya ,hehehe J

Yang ketiga pula ,yang ini pula terjadi ketika saya balik dari sah alam ,payung cik fiza, cian cik fiza payung di a sudah hilang akibat kecuaian saya ,maafkan saya cik fiza tak segaja tau,boleh pula saya lupa, padahal payung  itu tepi saya je,maklumla otak da tak berfungsi sepenuhnya masa itu ,yang ada hanya ingin cepat balik .
Yang terakhir kejadian ini terjadi semalam masa saya balik dari keje ,saya  nak masok pans kad jadi saya gatung payung tu dekat depan pintu tapi, apa yang terjadi ,tertinggal juga dia, boleh saya tidak perasan,sampai rumah 1 jam berlalu ,baru saya teringat akan payung tu ,nak pergi ambil malas da biarla ,manala tau pacik sucriti tu simpang , tapi apa yang terjadi ,setelah saya sampai tempat keje, tadi pagi hampa, tak adapun mesti orang da ambil ,cian payung  tu,di sebabkan saya dia da perpindah tuan ,cewahh ayat tak boleh belah
Sabarla payung-payungku semoga kamu berbahagia dengan tuan kamu yang baru heheheJ

Apa da yang saya merapu ni ,bak kata kak fafau layan je …heheheJ



p/s:kalau nak balik tu periksa dulu benda-benda yang patut
 nanti ada yang tertinggal susah ,jangan jadi macam saya ni ….

sekian dulu coretan saya ini 
~waslam~      
         

4 comments:

MiZi said...

mizi perlukan bantuan

intan abidin said...

apa yang boleh saya bantu mizi

fiza said...

hahaha, kesian X)

intan abidin said...

kesikan ..hehehehe :)