Friday, February 11, 2011

Muhasabah Cinta

Assalamualaikum ..salam hari jumaat penghulu segala hari.
kenapa hari jumaat di sebut penghulu segala hari?
ada yang boleh jelaskan kepada saya.

kalau menurut saya sebab hari kemenangan buat kaum lelaki atau hari raya kepada lelaki.
sebab sembayang jumaat tu kan sama dengan sembayang hari raya.kaum lelaki. 
jangan ponteng solat jumaat tau .itu menurut saya kalau menurut anda pula mcam mana .
kalau salah tolong betulkan tau sebab saya tak tau. itu cuma pendapat saya saja tak pernah terbacapun .
atau tanya ustazpun tentang hari jumaat ni ...yang belajar ugama tu tolongla bagitau saya.
sebab saya ni bukan pelajar ugamapun .okla saya tak nak merepek atau merapuh kat sini .

Jom kita muhasahabah cinta .saya tak nak hulas panjang-panjang.layan je lagu ini .
  

Wahai pemilik nyawaKU
Betapa lemah diriku ini 
Berat ujian dariMU
KU pasrahkan semua padaMU

TUHAN...
BaruKU sadar 
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai Aku brsyukur 
Kini kuharapkan  cintaMU

Kata-kata cinta terucap indah 
Mengalir bersyukur di kidung doaku 
Sakit yang KU rasa biar jadi penawar doaKU

Butir -butir cinta air mataKU 
Teringat semua yang KAU beri untukKU 
Ampuni  khilaf dan salah selama ini 
YA ILAHI 
Muhasabah cintaKU.

TUHAN kuatkan AKU 
lindungiKU dari putus asa 
JikaKU harus mati pertemukan aku denganMU

Kata-kata cinta terucap indah 
Mengalir berzikir di kidung doaKU 
Sakit yang KUrasa biar jadi penawar dosaKU

Butir-butir cinta air mataKU
Teringat semua yang KAU beri untukKU
Ampuni khilaf dan salah selama ini
YA ILAHI 
MUNASAHABAH CINTAKU...

P/S:Cuba anda semua, hanyati setiap bait-bait lirik itu, sungguh  memberi makna yang memdalam..
beta diri kita ini sangat hina di sisiNYA .Bolehkan kita bertemu denganNYA nanti ..YA ALLAH AMPUNI SEGALA DOSA HAMBAMU INI .AMIN...    

sekian dulu dari saya kalau ada silap dan salah harap di maafkan .
segala yang baik datang daripadaNYA
yang tak baik itu datang dari  saya .
harap di maafkan .
~waslam~



No comments: