Sunday, March 6, 2011

contest santai: cerita kelakar anda...

Assalamualaikum ...kali ini saya nak cuba  sertai contest  sebab saya ada cerita kelakar
  jadi apa salah untuk memcobakan sebab saya sebenar tak pernah  sertai mana-mana contestpun sebelum ini tapi kali ini saya  ingin memcuba nasib bak kata pepatah tuah ayam nampak di kaki tuah manusia siapa yang tau .
 contest ini di anjurkan oleh ADAH saya jumpa contest ini di sini AJ


 Syarat-syaratnya :

1)Buat entry pasal contest nie...Title: "Contest Santai: Cerita Kelakar Anda"...
2)Letak gambar yang kat atas tu dalam entry atau sidebar blog korang...Link kan kat url nie....
3)Leh la jadi follower aku kalau sudi...Atau bloglist aku...Nati aku update pasal contests nie, senang korang nak tengok...
4)Tag?? Terpulang nak tag ke tak...Tak kisah...
4)The important thing ialah: Buat lah cerita kelakar anda...Cerita kelakar masa kat U ker, sekolah ke, sekolah tadika ke, masa kat rumah ke, kat tempat kerja ke...Asalkan kelakar dan boleh buatkan aku gelak besar...Nak buat dalam bentuk apa pun tak kisah...Cerita pendek, pantun, puisi...Ikut kreativiti....Buat ayat kasi aku gelak tau....Wahahaha...Yang paling penting adalah Original daripada anda...Kiranya pengalaman anda sendiri la...


cerita ini terjadi masa saya di kampung di indonesia, masa tu saya dan makcik saya (maksaudara) pergi kerumah sepupu. kami pergi  dengan menaiki motor .kalau tak  silap saya  ada 3 motor masa tu. 
masa tu adalah bulan puasa .kami  pergi  melawat di rumah sepupu saya  sebab dengar kabar ada saudara dia baru datang dari malaysia.  orang  yang datang itu jiran makcik saya di malaysia .makcik saya masa itu sedang bercuti di indonesia. jadi dia ingin mengetahui keadaan anak-anaknya  .masa itu  hanpon  tiada lagi .

ok kita lanjutkan. ceritanya begini masa  kami pulang tu  naik bukit jadi makcik (kasma)  jadi diapun  suruhla saya turun sebab katanya saya  ini berat , jadi sayapun turunla bila da turun bukit tu dia lupa pula nak ambil saya .yang makcik saya  di belakangpun heran kenapa adiknya tak naikkan/ tinggalkan saya   .sayapn  da binggu nasib baikla  kawasan tu da ramai rumah buatnya dia turunkan saya di perkampung  yang kurang rumah takutnya 


kami pertemu dengan  satu orang ni, mungkin dia mau pergi kebun dia agaknya .diapun ceritala dengan kami patutla tadi saya dengar pemandu motor  tu asyik bercakap saja rupaya dia ada kawan tapi   tertinggal   adoi ..memang malangla nasib saya masa itu .


untungla dia perasan awal kalau tidak entah apalah nasib saya agaknya ...hahaha 
kalau ingat kisah itu jadi ketawa sendiri .


setelah dia da pulang ambil saya. diapun cerita patutla saya bercakap tak ada orang jawab rupaya tidak orang di belakang saya ..hahhaha sungguh kelakarla .. ok sampai di sini saja sebenar banyak lagi saya nak  cerita tapi masa tak mengisinkan cewahh ayat ... 

~waslam~  


p/s: saya ingin ingatkan pemandu motor sikal berhatiakanla cermin sisi anda sebelum berjalan mungkin ada  yang tertinggal anda tak perasan hehehe..:)  
menurut saya kelakarla tapi tak taula anda ...:)  

No comments: