Thursday, September 23, 2010

Anda adalah apa yang anda fikirkan. Fikirkan kejayaan, kejayaan akan jadi milik anda. Fikirkan kegagalan, kegagalan juga akan jadi milik anda. Jadi, apa yang ingin anda fikirkan? ~Osman Affan

Apa yang anda sering fikirkan akan mempengaruhi apa yang anda lakukan. Jika anda asyik fikirkan tentang kegagalan, anda akan rasa takut untuk mencuba. Akibatnya, anda tidak akan berjaya kerana untuk berjaya, anda perlu sekurang-kurangnya mencuba...


saya dulupn macam anda juga takut memcuba sesuatu yang baru ...saya dulu langsu tak tau pasal kompeter ni
mula-mula saya pengan komputertu rasa tak berani takut kalau komputertu kan meletup konon..ntahla pikiran sayala


saya mula berjinak -berjinak dgn komputer ni masa saya keje dekat 1U (one utama)masa tengok je komputer saya terus nak berhenti keje ..baru hari pertama ni terus nak berhenti  da..mak oi penakut sungguh...tapi kawan saya selalu nasihatkan saya intan cuba dulu ...memangla mula-mula macam tu lama-lama okla tu..akhir saya cuba ..akhir saya da ok da... saya da bolehla sikit -sikit..nak  taif satu hurufpun lama sangat...   
janji kita yakin kita boleh pasti kita boleh
 tengokla sekarang macam mana saya dengan komputer  ni boleh tulis blog da..hee :)


sungguh perubahan yang sangat menanjutkan siapa sangka yg saya tak berpelajar tinggipn da boleh buat benda semua ni..sebab saya ada kemahuan untuk buat ...dan akhirnya saya mampu buat...dan
keingina untuk buat tu ada..




tapi budak sekarang memang da pandai da benda2 ni semua itu perkara biasa sbb zaman da morden klau kita dulu memangla ..rasa bangga bila kita tau pasal komputer umur seperti dorang sekarang ...




p/s:selagi kita tak memcuba selagi itula kita tak tau di mana  sebenarnya
 kekuatan dan kelemah diri kita ...renungkanla

No comments: