Saturday, September 11, 2010

Raya

Selamat hari raya aidil fitri maaf zahir batin

Saya sebenar nk tanya apa makna hari raya kat korang?
Saya keliru kenapa hari raya yg di sambut 1tahun sekali masih ramai umat islam tk nk menunaikan solat sunat ini, ramai lagi umat islam tk menunaikannya...masih memtingkan tido dri menunai solat sunat aidil fitri ini...arwah ayah slalu pesan dgn saya klau solat sunat aidil fitri yg 1 tahun sekalipn tk kerjakan apalagi solat wajib wahai umat islam kita kena ingat solat itu tiang agama bayangkan klau ada mendirikan rumah tanpa tiang runtuhla rumah itu..
Jadi sya brpesan dirila solat...pesanan sya tunjukan khas buat diri sya sndiri,keluarga saya dan seluruh umat islam
Rindunya nk raya di kg susana hari raya yg cukup meriah di pagi raya jiran2 bahkan bloh di kata sluruh pnduduk kg beramai -ramai dtang ke mesjib untuk menunaikan solat sunat hari raya,brbesza sngat dgn susanan di bandar org di sini macam tk peduli sngat solat sunat hari raya ni ,dorang hnya pentingkan raya je, yg dipenting dia rumah dia je di hias cntik tapi solat sunat hari raya langsu tk di hiraukan...rindu sangat kat kg...bilala saya dapat blik ni braya dgn emak dan adik2..terbayang di mata susana hari raya kat kg...di sini sya tk blh p mana2 kawan tk ada,bkn tk ada tpi tk rapat sngat kenal macam tu je...kat kg boleh brkujung ke pusaran ayah,atok ,nenek dan lain2 cukupla sampai di sini je saya cerita tngh sedih ni nk menagis klau cerita bnyak2kan menitis pula air mata ni...apa2pn selamat hari raya aidil fitri buat semua,mudah2 korang ceria di hari raya ni...amin...
P/s:raya 1tahun sekali kita tk tau tahun depan kita kan brjumpa dgn hari raya tak...jadi ambil kesempat yg ada untuk solat sunat hari raya...

No comments: