Tuesday, September 28, 2010

sakit

penyakit oh penyakit menjauhla dari tubuh saya tak laratla..nak bawah kamu...

hari ahad saya betul2 da tak larat da nak lawan penyakit ni...tapi saya kuat kan juga ...
sampai tak boleh jalan ..duduk salah ..berdiri salah ..nak baring tak boleh ..
nasib baik klinik yg dekat cni buka apa lagi pergi klinikla...

dokter: tanya kenapa?
 saya sakit perutla...da 1minggu da
tapi saya boleh tahan juga
tapi hari saya tak boleh tahan la ...lepastukan saya jadi tak boleh jalan ni...tak tau kenapa ...
belakang saya sakit ...

dokter tu periksala...lepas dia priksa dia bagitau perut kamu tu banyak angin...
ini mesti slalu makn lambatkan...
kamu ada gastrik... nanti saya bagi ubat

saya cakap kat dokter tu  iye (saya memang slalu makan lambat)

saya memang tak pernah makan teraturpn tapi tak pernah kena penyakit sampai macam ni sekali...
lagi  satu kena penyakit gastrik pula tu ..alamak...org kata penyakit gastik tu bahaya tau ...
saya mohon supaya Di jauhkan dari penyakit ni
tapi da kena...cobaan kan...YA ALLAH SEMBUHKANLA SAYA DARI sakit ..AMIN

intan lain kali makn teratur tau..da sakit siapa yang susah diri sendiri juga...saya cakap kat diri sayala..hee:)

buat masa ni saya masih mengalami kesakitan itu tau...tapi saya kuatkan semangat ...
tahan je sakit tu lagipn dokter da bagi ubat...

tak larat nak makan ubat ...
inila ubat yang harus saya makan ...saya ni memang tak suka makan ubat tapi da sakit jadi telan je la...
kan  nak cepat sembuh ...

p/s:makan teratula..jangan biarkan perut tu kosong baru nak makan tau...

No comments: