Friday, April 15, 2011

SUAMI : KETIKA ISTERIMU MENANGIS, GENGGAMLAH ERAT TANGANNYA

Assalamualaikum ..apa khabar blogger-blogger semua harap sihatla hendaknya ...
kali saya nak kongsikan khas  untuk para suami...
dan pada yang belum bergelar suami boleh ambil pengajar
sebab  saya percaya andapun akan bergelar  suami satu saat nanti  insyaallah...






Jika isteri menangis dihadapanmu….
“hargai lah ia sebelum terlewat…”

Jika seorang isteri menangis dihadapanmu,
itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi…
Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, 
dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu..
Jika kau membiarkannya pergi, 
dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, 
kacuali didepan orang yang sangat dia sayangi,
 dia akan menjadi lemah!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, 
hanya jika dia sangat menyayangimu.
Dia akan menurunkan rasa EGOnya.

Wahai suami-suami ,
jika seorang istri pernah menangis karenamu,
 tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian.
Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu
 disaat kau terpuruk terlalu dalam …

Wahai suami-suami, 
jika seorang isteri menangis keranamu,
 tolong jangan menyia-nyiakannya.
 Mungkin, kerana keputusanmu, 
kau merosakkan kehidupannya.

Saat dia menangis didepanmu,
 saat dia menangis keranamu.
 Lihatlah jauh kedalam matanya.
 Dapatkah kau 
lihat dan kau rasakan SAKIT yang dirasakannya keranamu ?

Apakah keistimewaan perempuan ini ? ”

Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..

TUTUR katanya merupakan KEBENARAN..

SENYUMAN’nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. .

PELUKAN & CIUMAN’nya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya..

Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..

Dia TERHARU Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya. ..

Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHAN’nya. .

Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN..

Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..

TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN.

Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI krn 1 hal…

Bahawa “Betapa BERHARGAnya dia”…

Sebarkan ini ke SELURUH ISTERI-ISTERI yang soleha dan SUAMI-SUAMI 
 yang kamu kenal agar mereka tidak lupa bahwa ISTERI mErEkA

begitu berHARGA… Dan sangat berHARGA.

note :ambil kat facebook,salam takziah buat keluarga pakcik yunus seluarga(nenek fiza) atas kembalinya kerahmatullah ibunda tersayang ,semoga rohnya  di jujuri rahmat dan di tempat bersama golongan orang yang beriman   al-fatihah ....amin ..yang paling bestnya nenek tu meninggal hari jumaat...semoga sayapun nanti meninggal hari jumaat jugalah ..mudah-mudahan...amin . 


4 comments:

Prince Halilintar said...

tersentuh perasaan bile bace cite ni...nk jd suami mithali nnt..hehe=)

intan abidin said...

insyaallah ..amin..
siapalah orang yang bertuah tu akan dapat prince ni...hehehe :)

Aida ed (^_^) said...

Pohon copy utk blog sy ye..hehe

sgt mnyenuh hati wanita y mbaca..
harap2 kaum adam pun sama ye ^^

intan abidin said...

sila...sila..sila..