Thursday, April 14, 2011


Assalamualaikum …apa khabar blogger-blogger semua ?
Harap sihatla hendaknya …

Kali ini saya nak join contest Ema Rahmah … sebenar nya memang  da lama da nak join
tapi tak  idea nak  tulis apa .
Dan da lama da saya tengok contest  Ema ni tapi agak ragula untuk menyertainya .
Untuk tidak memhampakan orang yang telah tag saya yaitu fiza (adik sepupu saya) .
kak  akan cubala .
Tapi sebenar   saya tak ada idea nak tulis apa  pasal Ema rahman ni ,a semua  yang saya nak tulis  ni fiza da tulis dulu macam mana ni tak ideala.
 .

Okla kakak akan cuba .demi  untukmu fiza , kak akan cuba sedaya upaya ..hahahahaJ


bagi sesiapa yang ingin join  contest  EMA  di sini
Syarat-Syarat;
1) Follow blog Ceritera Cun
2) Tajuk entri mestilah = Ema Jom Review Blog Saya!
3) Letak header contest di dalam entri
4) Jawab soalan-soalan dibawah
5) Lengkapkan slogan
6) Tag   seorang  blogger ,saya tag  arnsyafiqah
7) Tarikh Tutup: 17 April 2011


Berbalik  kepada tajuk  EMA JOM  REVIEW BLOG SAYA
Kenapa saya nak ema review blog saya  sebab saya nak orang tau pasal blog saya .
Agar  lebih banyak follower   hahhahaha J 
taklah ,cukupla orang tau je tentang ke beradaan blog saya itu je .
 nak followkah ?tak nakkah ? itu terpulang dari dorang je.
kalau  dorang suka tentang blog saya silakan di alu-alukan  
 tak suka tak apalah.ikut suka la.
Tanya hati  masing -masing  
sebab sayapun bukan seorang yangblogger hebat huhuhu …

soalan 1 bagai mana anda tau tentang blog  cerita cun ….

Saya tau tentang  blog cerita cun ni dari fiza …
 dia yang ceritakan tentang blog cerita cun ni ,sebab masa hari tu saya cerita kat dia 
tentang seorang hamba Allah yang  minta gambar saya
tapi saya tak bagi .
Masa tu saya tak ada top up sanggup  hamba Allah tadi  ni share top up dengan saya tapi tak banyakla .  lepas tu saya antarkan gambar kartun budak comel kat iluvislam tu dengan dia .
Lepas  dia dapat tu , dia msg balik tak puas hati ,iyala memangla orang tak puas hatikan
 gambar lain yang di minta lain pula yang di bagi .

 mula dari situla fiza cerita pasal blog cerita cun .fiza kata kak intan cuba pergi baca blog cerita cun dia ada cerita tentang tak boleh bagi gambar kat  orang,
Fiza cakap hari tu ustaz tu minta gambar dia diapun  bagila  n lepas tu ,ustaz tu kata kat dia tak boleh bagi gambar kat orang ,tapi dia kata ,dia bagi sebab  dia percaya dengan ustaz tu dan sebenarnya dia tak pernah bagi gambar kepada siapa2 sebelum ini. 
 itula yang  fiza cerita .

Dan sayapun   cubalah cari blog cerita cun ni .kemudian baca    dan  sayapun followla  blog cerita cun ni sebab blog ni  best  ,macam2 info yang berguna yang  kita akan  dapat ,dan yang paling best love story macam mana dia mula berminat dengan cek suami  .memang bestla blog cerita cun  ni.
Seandainya  saya dapat  suami macam  Ema  
dan seandai saya seberani  ema
alangkah bahagianya diri ini .
Tapi sayang  saya tak sama dengan Ema
 saya tak ada keberani sepertinya
dan  saya tak ada kekuatan
sepertinya .
saya tau siapa diri saya
 saya tau di mana tahap kemampuan  saya ,dan kekurangan saya 
berangan sekejap :)
 saya sedar semua itu  jadi biarla allah yang mentukan segalanya .
sebab  perempuan yang baik  hanya untuk lelaki yang baik ,begitu pula sebaliknya  
saya  sedar  saya tak baik .Cuma saya akan belajar untuk jadi baik ..
sory ema  beremosi sikit…
              
soalan 2 berapa kerapkah anda melawat blog  ema …

memang keraplah  selagi ada yang belum saya  baca saya akan  lawat ,untuk membaca apa yang saya belum baca tu .asal ema  update blog je mesti saya akan lawat dan baca  ,  boleh dikatakan saya  memang on9 hari-hari , jadi hari-hari la saya akan lawat  blog ema .sebab saya pun ingin mengetahui perkembangan  baby dan ema (ibu muda  )ini ,teruja nak tau  keadaan  ema dan baby  hehehe J
saya dapat  merasakan apa yang ema rasakan .saya amat suka ema cerita pasal baby yang masih dalam kandung tu .sayapun tak sabar nak tunggu kelahiran baby tu .walaupun saya belum pernah melalui nya tapi apa yang ema ceritakan  tu  . membuatkan  saya teringin nak rasa macam mana seronoknya  kita sebagai  seorang perempuan dapat melalui saat-saat  itu .apakah saya dapat merasakannya nanti ?apakah rahim ini mampu membuahi zuriat ?  naluri seorang perempuan itu  amat meinginkannya … hehehe J
tapi biarla zuriat tu yang halal .ya Allah jauhkanlah aku dari perkara-kara yang engkau larang , sebab saya tau  setiap manusia mempunyai nafsu(keinginan) .jangan biarkan diri ini  di kuasai nafsu …amin

soalan  3 kenapa nak join contest ini 


bak kata saya tadi saya  join  contest ini sebab saya  tak nak  hampa  adik sepupu saya yang telah tag saya .
dan suka –suka je .
     
 slogan :saya suka makan  benda yang berkuah  tak kira apa jenis sekalipun   ,baik  mihum sup,laksa, tomyam,bakso  dan lain-lain  semestinya yang halal ,kerena  benda berkuah ni sedap kalau tak ada kuah macam tak sah je makan itu je kot yang saya nak tulis .

waslam